HTML

Csak hogy tudjon rólam, aki akar...

Csak hogy tudjon rólam, aki akar...

Friss topikok

  • cicabajusz (törölt): üdvi! :) Remélem legalább a Lukjanyenko könyvek alapján mész, hogy megtudd, merre járt Anton Goro... (2011.02.23. 19:21) Ja és még...
  • juliacska.kulka1988: uramisten, nagyon bizarr (2011.02.07. 18:25) Vasárnap, feb6
  • AjóöregKopter: Hát nemtom, nekem ez a Lumen elég gyenge. Nagyon kislányos, fos zene, nincs benne átütöerő. Nincs ... (2010.12.01. 16:03) November 28, vasárnap reggel
  • AjóöregKopter: Ja, persze, gondolhattam volna :) Odakint nem lehet kapni szőlőskertes bort? Biztos van vmi olcsób... (2010.11.15. 17:33) Nov 4, 4 napos ünnep
  • stifi: Ja, és képzeljétek, végre van fűtés a koliban! Elég gyenge, de reggel legalább nincs rekedt hangom... (2010.10.03. 22:19) Úgy látszik, főként vasárnap esténként írok... :)

Linkblog

Péntek este van, szeptember 17.

2010.09.17. 22:46 stifi

Sziasztok!

Hát, megint vége egy kemény hétnek, voltak élmények, pozitívak, és negatívak is. Személyesen mindenkinek mesélek majd, aki kíváncsi!

Tegnap kimentem Kátyáékhoz a dácsára, meghívott, hogy menjek ki egy éjszakára, hogy este rendesen el tudjunk beszélgetni, ne kelljen senkinek sehova sietni. Szóval csütörtök este munka után találkoztam Pásával (Kátya férje), és együtt mentünk ki elektricskával (elővárosi vonat kb) Zsukovkába, a dácsára. Kátya már várt minket, kijöttek elénk Oleggel (a kisfiuk, most volt 6 hónapos) a vasútállomásra. Nagyon megörültem nekik, mert Oleggel még nem is találkoztam, és Kátyát is nagyon, de nagyon régen láttam már. Ahogy leszálltam a vonatról, elvarázsolt a friss levegő, a nyugalom, az otthon illata, ami áradt a helyből. A dácsa is egy remek hely, szép kis ház, gyönyörű udvar. Gyakorlatilag az egész falu erdős, az ablakon kinézve nem a szomszéd házat látod, hanem erdőt. Gyönyörű volt, főleg, ahogy őszi színekben ragyogott az összes fa, bokor. Röviden tehát egy földi paradicsom számomra, és jó volt kimenni Moszkvából. Sokáig beszélgettünk este, játszottam a kis Oleggel, nagyon bírom a kissrácot. Nyugodt, de vidám, aranyos. Kicsit beszéltem neki magyarul, ideje elkezdeni szokni a legszebb nyelvet. Úgyis meg fogja tanulni, ha rajtam múlik... :)

A szobám, ahol aludtam, egy gyönyörű szoba a földszinten, nyitott ablaknál hallgattam az éjjeli esőt, a természet csendjét, egyszerűen annyira jól esett Moszkva után, hogy arra szó nincs. És végre rendesen ki is aludtam magam, megvolt 7 és fél óra alvás zsinórban. Megnyugtatott az is, hogy jó barátaim házában vagyok, és bár a hely teljesen új volt nekem, ilyen helyzetekben annyira jól érzem magam, biztonságban, kényelemben, hogy nem is akarok másra gondolni ilyenkor.

Reggel aztán elektricskával vissza Moszkvába (35 perc, kb ugyanennyit metrózom), és rögtön munkába. Furcsa, hogy az utam Zsukovkából Moszkvába az irodába 10 perccel hosszabb, mintha városon belül a kolitól mennék be az irodáig. Nem kicsi a város... :)

Most orosz barátokkal ültünk össze vízipipázni, beszélgetni, nemrég mentek el, jó kis este volt. És végre jön a jól megérdemelt alvás. Holnap a rossz időre való tekintettel nem megyünk kirándulni, áttettük a holnapit vasárnapra, addigra javulást mondanak. Esőben a fenének van kedve bárhova is menni... :)

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://stifi.blog.hu/api/trackback/id/tr392304357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AjóöregKopter 2010.09.20. 19:19:59

Az otthon melege mi? :D Gondolom totál már érzés lehetett a kolis szobád után. Az a város ahol voltatok engem is érdekelne, majd egyszer el kéne menni oda is ha úgy alakul.
Itthon minden fasza, Lau hétvégén Svájcban volt egy ismerősüknél, jól érezte magát. Őrmester Alíznál volt és kurva betegen jött haza, taknya nyála egybefolyik. Szal ilyenek vannak, a borongós-esős-hideg idő váltakozik a napsütésessel. Az orosz jól megy, nagyon élvezem, valamelyik nap lemásoltam kézzel egy fél Csehov novellát. Berni értékelni fogja. Na, megyek is oroszt tanulni mert szerdán szódoga azt el ne hasaljak:D
Jó legyél!

Kopter

stifi 2010.09.20. 20:03:14

Hát, most könnyesre röhögtem a szemem a fél Csehov novellával, meg a szódogával, nehogy elhasalj! :D De tény, hogy nagyon örülök neki, nyomjad csak keményen. Aztán szebben írj majd oroszul, mint magyarul! ;)

AjóöregKopter 2010.09.22. 17:56:15

Ne gúnyolódj, ezzel csak azt akartam szemléltetni hogy mennyire szorgalmasan és nagy igyekezettel tanulok. Hát, az írásom nem szép, a helyesírással akadnak kisebb gondok de ez gyakorlással javítható. A szavakat meg magolom ezerrel.

stifi 2010.09.22. 22:24:30

Neeem, félreértettél, egyáltalán nem gúnyolódtam, csak a helyzet kicsit mulatságos. :) Tényleg nagyon örülök a szorgalmadnak, biztosan meghozza az eredményét! ;)
A helyesírás annyira nem számottevő, persze jó, ha tudod, de elsősorban a szókincs és a nyelvtan a lényeg, a ragozások, mondatszerkesztés. A szóbeli képesség a legfontosabb neked most (szerintem... ;) ). Szóval tanulgass csak, ügyesen! ;)

AjóöregKopter 2010.09.24. 11:01:02

Na, így már mindjárt más:D Egyetértek, nekem a szókincs fejlesztése a legfontosabb, de ezt Berninek is megmondtam úh eszerint haladunk. Kb 100 szót már tudok, elég alapvetőek de ez csak bővül majd. Cél h jövő nyárra folyamatosan és folyékonyan tudjak beszélni, ha nem is legmagasabb szinten de azért érthetően és helyesen
süti beállítások módosítása